Spoločnosť v stredu informovala, že tržby za rok 2021 vzrástli o 30 % na
rekordných 6,81 miliardy eur. Po očistení o kurzové vplyvy rast tržieb
dosiahol 31,7 %. Prispeli k tomu všetky regióny a divízie, keď v každej
oblasti a divízii sa tržby zvýšili o dvojciferné hodnoty.
Vysoký rast tržieb zaznamenala spoločnosť aj oproti predpandemickému
roku 2019. V porovnaní s daným rokom vzrástli tržby Pumy upravené o
kurzové vplyvy o 29,8 %.
Rekordný bol aj zisk pred úrokmi a daňami (EBIT). Ten sa vlani zvýšil až
o 166 % na vyše 557 miliónov eur. Čistý zisk dosiahol 309,6 milióna eur
a aj v tomto prípade išlo o vysoký rast, keď v predchádzajúcom roku
predstavoval 78,9 milióna eur.
Ako povedal generálny riaditeľ firmy Björn Gulden, napriek všetkým
problémom a prekážkam súvisiacim s pandémiou nového koronavírusu a
politickým napätím vo svete zaznamenala Puma najlepší rok vo svojej
histórii. "Rast upravených tržieb o 32 % a EBIT o 166 % sú výsledky, na
ktoré môžeme byť hrdí. Navyše, aj v porovnaní s rokom pred pandémiou sa
tržby zvýšili o 30 %," dodal.
Spomedzi jednotlivých geografických oblastí sa podľa firmy najlepšie
vyvíjali tržby v Amerikách, informoval server FashionUnited. Tržby
upravené o kurzové vplyvy vzrástli na týchto trhoch o 53,9 %, k čomu
prispel pokračujúci vysoký dopyt po značke v Severnej a Latinskej
Amerike.
Tržby v regióne zahrnujúceho Európu, Blízky východ a Afriku vzrástli o
28,2 %, najmä vďaka rastu dopytu v Európe. Záujem o značku sa však
zvýšil aj v Rusku, Turecku a v Južnej Afrike.
Aj v Ázii a Tichomorí sa tržby nemeckej spoločnosti zvýšili, a to o 10,6
%, najmä vďaka vysokému dopytu zo strany Indie, Japonska a štátov
Oceánie. Tie kompenzovali problémy firmy v Číne, kde sa postavenie
západných značiek zhoršilo po tom, ako mnohí Číňania začali bojkotovať
západné produkty v reakcii na postoj viacerých firiem k situácii
ujgurskej menšiny.
Aj jednotlivé divízie zaznamenali dvojciferný rast tržieb. Tržby v
divízii obuvi vzrástli vlani o 15,6 % a v divízii športového oblečenia o
11,7 %. Najvýraznejšie sa však zvýšili tržby v divízii doplnkov, kde
rast dosiahol 17,4 %.
V tomto roku očakáva Puma rast tržieb upravených o kurzové vplyvy
minimálne o 10 %. Zisk EBIT odhaduje v rozmedzí od 600 miliónov do 700
miliónov eur. Výsledky v tomto roku bude podľa spoločnosti v nemalej
miere ovplyvňovať chovanie spotrebiteľov v Číne.